26 Nisan 2013 Cuma

Hayatta Herşey Olabilir


Videomu hazırlarken birçok zorlukla karşılaştım. Yaşadıklarım bana büyük bir ders oldu,  aynı olayı bir arkadaşım daha yaşamıştı ve o gün ona evi görmeden nasıl kapora yatırabilirsin diye sitemde bulunmuştum ama aynı olay benim başıma geldi. Bu olayı nasıl anlatırım diye çok düşündüm çünkü ilk defa böyle bir olay yaşadım ve çok zor günlerdi. Ama anlatırsam herkesin çıkarabilecek bir ders bulacağına inandım. Ailemden izinsiz yaptığım her işin sonunda hayal kırıklığı yaşadım. Sanırım bu herkes için geçerliydi. Hikayeyi bilgisayar dersi için hazırladım,  ‘’digital story ‘’ başlığı altında. Yapım aşamasında çok eğlendim ama zorluklarda yaşandı tabi ki. Ama resimler çok yeterli olmadı bana göre daha iyi bir şekilde anlatmak istedim ama resim sayısı sınırlı olduğu için en uygun olabilecekleri seçtim. Resimleri çekerken savcılığa gitmem gerekiyordu ve tabi içerde olayı resimlemem gerekiyordu ama yasak olduğu için sadece dışarıda resimleyebildim bu bile yasaktı polisler bizi durdurmak istedi ama sadece merdivenlerde çektiğimizi ve öykü için gerekli olduğunu anlatınca biraz daha yumuşadılar ve izin verdiler. Savcıya dilekçe yazmak için gittiğimde böyle bir olaya nasıl kandığımı hayretler içinde dinledi ve yapılacak bir şeylerin olmadığını söyledi çünkü bunlar gibi binlerce olay yaşanıyordu ülkemizde. Bu yüzden bu öyküyü oluşturmak istedim madem paramı geri alamayacağım o zaman aynı hatayı başka öğrenciler yapmasın istedim. Fotoğraf çekmem zor olsada başarmıştım ve ikinci aşamaya gelmiştim para yatırdığım atmnin önünde fotoğraf çektirmem gerekiyordu bunları yaparken olayı tekrar tekrar yaşadım ve yine kızdım kendime ama artık yapacak birşeylerin olmadığının farkındaydım. Ama izin istemek için banka müdürü ile konuştuğumda hiçte iyi bir tepki almadım bağırıp çağırarak böyle bir şeye izin vermeyeceğini söyledi bu durum beni çok üzdü ama vazgeçmeye niyetim yoktu başka bir atm bulup fotoğrafı çektim. Ama herkesin sanki bir şeyler yapacakmışız gibi bize bakması beni çok rahatsız etti.  Diğer resimleri hazırlamak kolay oldu bu kadar zorluğa rağmen bir şeyler oluşturmak hoşuma gitti. Bir de ses kaydı hazırlamak gerekiyordu onu da sınıfta hocanın yardımı ile hazırladık. En sona bütün parçaları birleştirmek kaldı ve tabi ses kaydını filme uyarlamak gerekiyordu ama bir türlü başaramadım çünkü bilgisayarım da program eksikti ve yeni program yüklemem gerekti. Daha sonra birkaç müzik denemesi ile filmi tamamladım. Ses kaydını düzenlemek uğraştırdı ama sonunda ortaya bir film çıkarabildim ve bu filmleri arkadaşlarla sınıfta paylaştık sınıfta farklı bakış açılarından bakarak birkaç değişiklikle son noktayı koyarak bloga ekledim. Bu programı arkadaşa sürpriz yapmak için de kullandım ve gerçekten programın her zaman her yerde işime yarayabileceğimi öğrendim. Sınıfta bir çok güzel film ortaya çıktı herkesin benim gibi eğlendiğini umuyorum. İyi seyirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder